avatar Ten blog rowerowy prowadzi Matek z miasteczka Chrzanów. Mam przejechane 5366.06 kilometrów w tym 633.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.38 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Matek.bikestats.pl

Czerwiec, 2010

Kocierz, Leskowiec - czyli kolejna setka

Niedziela, 27 czerwca 2010 · dodano: 29.06.2010 | Komentarze 1

Po ostatniej pszczyńskiej wycieczce dogadaliśmy się, że kolejna to Kocierz + Leskowiec. I tak robimy.
Ok. 9 rano w niedzielę, dnia 27 miesiąca czerwca roku 2010 wyruszamy w stronę Wygiełzowa, Babic, Podolsza, gdzie robimy krótki postój celu zaopatrzenia się w paliwo. No i tutaj rozpoczynają się kłopoty. Okazuje się, że zapomniałem portfela, więc i pieniędzy też nie mam, jedynie jakieś drobne schowane na czarną godzinę w rowerze. Łukasz też dużo nie zabrał, więc pożyczyłem tylko 10zł, ale udało mi się na nich objechać trasę mimo sporej niewydajności mojego organizmu.

Do wody wrzucam jakąś multiwitaminę w formie musującego dropsa :), zostawiam niedomknięty bidon i idę do sklepu. Niestety takie posunięcie okazuje się sporym błędem. Zapomniałem o tym i dopiero tory przed Zatorem mnie uświadomiły. Zatyczka spadła na jezdnię i niestety jakiś samochód akurat musiał po niej się przewieźć. Upiłem trochę wody i zatkałem, aby reszta się nie wylewała.

W tym samym czasie przede mną Łukaszowi wypadły pieniądze, których znalezienie chwilkę zajęło.

Kolejny przystanek w Andrychowie pod Kauflandem. Nogi zaczynam odczuwać coraz bardziej i coraz częściej nasuwa mi się myśl, że jednak nie dam rady.

Pod Kocierz podjeżdżam w równe 20 minut, na zeszłorocznej wycieczce z BikerTrzebinia, czas był lepszy o 40 sekund, jednak wtedy stawałem 2 razy, a w tym roku tylko raz i to przymusowo, ponieważ łańcuch akurat musiał zlecieć i zaklinować się między przednią zębatką, a ramą. Na szczęście sprowadzenie go na dobrą drogę trwało niewiele.

Chwilę odpoczynku i ruszamy w teren. Z początku wydaje się ciężko, ale to uczucie mija w biegiem czasu. Na szlaku wystarczająco sucho, jednak bywały również mokre momenty w formie błota i dłuugich kałuż. Droga kamienista, szczególnie podjazdy, które dawały w ten sposób w tyłek. Jeden głupi ruch i stawało się w miejscu, z którego niekoniecznie można było ruszyć dalej i niekiedy zachodziła konieczność podprowadzenia.

Prócz podjazdów było również mnóstwo fajnych i technicznych zjazdów. Cały czas jechaliśmy czerwonym szlakiem, jedynie na chwilę odbijając na jeden z punktów widokowych. Po dotarciu na Leskowiec zrobiliśmy chwilę odpoczynku, po czym udaliśmy sie na dalszą jego część do schroniska, które znajdowało się ciut dalej i niżej.

Ze schroniska udajemy się już w kierunku Andrychowa, wcześniej jadąc odcinkami szlaków, a więc drogą, którą zapamiętałem z zeszłorocznej wycieczki. Przed asfaltem czekał nas odcinek na czarnym szlaku, który był dość wymagający. Na tym zjeździe stawałem ok. 2-3 razy, aby dać odetchnąć nadgarstkom. Ludzie byli zaskoczeni i trochę przerażeni widząc kogoś zjeżdżającego na rowerze.

No cóż, to tyle, bo wróciliśmy już tą samą drogą z Andrychowa. Z powrotem brak sił dał się trochę bardziej we znaki, lecz bez większych problemów dotarłem do domu.

Pozdrawiam rowerzystów spotkanych na trasie i Ciebie 'ktosiu', który to czytasz :)

Się rozpisałem, a teraz zdjęcia:

Ofiara dnia dzisiejszego:

Podjazd... W Wapienniku mam 7%, lecz 4 razy krótszy :)

No to jazda

Ośrodek na Kocierzy

Nawet komar załapał się na sesję

Wisła, most w Podolszu

Kategoria 100-150 km, Z kimś

Pszczyna, wokół jeziora goczałkowickiego oraz 3 kilometrowa zapora

Środa, 23 czerwca 2010 · dodano: 25.06.2010 | Komentarze 2

W końcu pierwsza, upragniona setka w tym roku. Co prawda pierwotnie miało być lekko ponad 100km, ok. 110-130. Jednak ostatecznie wyszło aż 165km. Średnia jak dla mnie dość dobra, tym bardziej, że nie wyłączałem licznika podczas powolnej jazdy po parku i wiatr też przeszkadzał od czasu do czasu, ale to tylko głównie na prostych.

Tradycyjnie już, wybrałem się z Łukaszem.
Wyjechaliśmy o 9:30 zmierzając przez Chrzanów i Libiąż do Oświęcimia, tutaj poszedłem do punktu informacji turystycznej po mapki i przewodniki, jednak nic konkretnego na dzisiaj nie dostałem, a z niektórych musiałem zrezygnować. Zresztą rzadko mają coś nowego.

Stamtąd udajemy się prosto do Pszczyny. Chwila odpoczynku na rynku, później do parku przy zamku porobić trochę zdjęć i pooglądać. Następnie pizza, a także uzgodnienie dalszej części podróży i przed wyjazdem ponownie do parku.

Byliśmy również przy żubrach, ale do środka nie wchodziliśmy.

Jedziemy więc uzgodnioną trasą naokoło jeziora goczałkowickiego. Trasa jedynie w połowie widokowa.
Ciekawą miejscowością przez którą jechaliśmy jest Chybia, gdzie większość ludzi porusza się na rowerach i pod prawie każdym sklepem stoi jeden albo więcej stojaków na rowery, których wokół było pełno. Taka polska Holandia.

Trochę błądziliśmy przed zaporą, ale w końcu trafiamy dzięki pani, która sprawiała wrażenie, że sama nie do końca wie gdzie się znajduje :)

Na zaporze przysiadamy na ok. 20 minut, po czym kilka zdjęć i wracamy prawie na czuja do Pszczyny i stamtąd do domu, jednak z powrotem w Libiążu odbijamy na Żarki, potem przez Wygiełzów i niestety na dobitkę ciągniemy pod Płazę.

Na odcinku Żarki-Wygiełzów położyli nową nawierzchnię, więc prócz sporego natężenia ruchu jedzie się całkiem nieźle.

Gdy jechaliśmy do Pszczyny przed Oświęcimiem spotkaliśmy spory korek, który miał ok. 5-8 kilometrów.
Po drodze również mijaliśmy kilka miejscowości o ciekawych nazwach: Miedźna, Góra, Mnich i coś tam jeszcze było :)

A na koniec krótko o samej zaporze:
Budowana przez 5 lat, w latach 1950-1955,

Pozdrawiam :)

Kategoria 150-200 km, Z kimś

• Sprzęt Kross level A4

Wielka ósemka. Mała zmiana.

Poniedziałek, 21 czerwca 2010 · dodano: 24.06.2010 | Komentarze 0

Dzisiaj z Łukaszem wybraliśmy się na małą przejażdżkę. Trasa bardziej górzysta niż zazwyczaj z kilkoma fajnymi podjazdami oraz zjazdami.

Jechaliśmy przez Nieporaz-Regulice-Alwernie-Grojec [tutaj wielkie kółko]-Alwernia-Kawaczała- Kamionka i do domu.

Zmieniłem top bloga, myślę, że jest ciekawszy, kto jeszcze nie widział, a chciałby ujrzeć niech wciśnie skrót Ctrl+F5, spowoduje to odświeżenie pamięci cache przeglądarki i wczytanie nowej wersji grafiki. Z biegiem czasu postaram się zmodyfikować (mam nadzieję na lepsze) cały wygląd bloga, ale to przyszłość :)

Juz wkrótce relacja i zdjęcia z Pszczyny i objazdu wokół Jeziora Goczałkowickiego. Wczoraj właśnie tam byłem.

Pozdrawiam

Dubie, Dolina Racławki

Czwartek, 17 czerwca 2010 · dodano: 19.06.2010 | Komentarze 2

Dzisiaj wraz z Łukaszem wybraliśmy się w kierunku Dubia, konkretnie chodziło o przejazd kawałkiem szlaku przez dolinę racławki.

Zmierzając do celu przejechaliśmy przez Tenczynek, Krzeszowice, Paczółtkowice następnie wjeżdżając na szlak który zaprowadził nas przez wspomnianą dolinę aż do Dubia. Stamtąd trochę niebieskim szlakiem, a trochę znając drogę, skrótem do Krzeszowic, po czym do Woli Filipowskiej i tam zatrzymujemy się przy sklepie. Kupujemy wodę i pochłaniamy kilka batonów, później do domu przez Puszczę Dulowską.

Podczas przejazdu przez dolinę racławki spotkaliśmy kilka trudności: zalaną boczną ścieżkę, przewalone drzewo - ścieżką można było się prześliznąć bez problemu, jednak rower wymagał przeprowadzenia 2/5 pod wodą :). Dodatkowo podczas przejazdu przez rzekę Łukasz przeleciał przez kierownicę, bo koło utknęło mu w błocie, to samo zrobił w dalszej trasie gdzie zagapił się i nie zauważył, że hamuje i zbyt bardzo przyhamował po czym znów wyrżnął :).

Kilka zdjęć:

Kategoria 50-100 km, Z kimś

Lekko :)

Środa, 16 czerwca 2010 · dodano: 17.06.2010 | Komentarze 0

Dzisiaj jechało mi się nadzwyczajnie lekko, nie odczuwałem jakoś specjalnie zmęczenia, nawet pomimo podjazdu pod Pogorzyce od strony Zagórza, który jest dość wymagający.

Trasa przebiegała niemal tak samo jak ta. Z tą różnicą, że w drugą stronę i najpierw pojechaliśmy z Łukaszem do Nieporazu, a następnie Bolęcin, Piła Kościelecka, Wapiennik i dopiero Źrebce :).

W Sobotę jeśli nie będzie padać, a słońce trochę poświeci mam zamiar zaliczyć Pszczynę + ewentualnie kółko na około jeziora Goczałowickiego, przynajmniej na zaporę na pewno :)

Pozdrawiam jeżdżących i czytających :)

Zapomniana

Sobota, 12 czerwca 2010 · dodano: 09.07.2010 | Komentarze 0

Tej krótkiej przejażdżki nie pamiętam w ogóle, lecz dystans jak i czas mam zanotowany. Zapewne gdzieś po okolicy. Możliwe, że troche terenem, bo i średnia niska.

Brak danych

Czwartek, 10 czerwca 2010 · dodano: 09.07.2010 | Komentarze 0

Brak danych :) Aczkolwiek prawdopodobnie okolice Tenczynka lub jakiś szybki asfaltowy zjazd ze względu na wysoką prędkość maksymalną.

Standardowa pętla

Wtorek, 8 czerwca 2010 · dodano: 09.07.2010 | Komentarze 0

Prawdopodobnie gdzieś po Puszczy Dulowskiej. Wnioskuję z dystansu i czasu jego przebycia oraz wynikłej z tego średniej. Kategoria Zaległe/Zapomniane ponieważ nie pamiętam dokładnej daty, ale z pewnością był to czerwiec i drogą niesprawiedliwego losowania ulokowałem wpis na 8 dzień tego miesiąca :)

• Sprzęt Kross level A4

Miękinia | Moc czarnego kota :)

Niedziela, 6 czerwca 2010 · dodano: 07.06.2010 | Komentarze 0

Dzisiaj wybraliśmy się do kamieniołomu w Miękini. Oprócz prażącego słońca w jedną stronę jechało się bardzo fajnie, nawet podjechaliśmy pod zamek w Tenczynku, aby spróbować osiągnąć jak największe prędkości maksymalne. Uzyskałem prędkość 75 km/h :)

Jedziemy dalej, po długim podjeździe pod Mięknie robimy krótką przerwę, kilka zdjęć panoramy, następnie przejażdżka po kamieniołomie i wjeżdżamy na niebieski szlak. Teraz kierując się na drogę w Filipowicach pokonujemy kamienisty zjazd, po czym kawałek asfaltem i szuter. Zjeżdżam i kieruję się w stronę Woli Filipowskiej oglądając się za siebie i zastanawiając czemu Łukasz za mną nie jedzie.
Po ok. 200m zatrzymuje się i czekam chwilę.
Pierwsza myśl to ktoś go wypytuje o drogę, druga wywrócił się i trzecia po której pojawia mi się uśmiech na twarzy to ta, że złapał gumę. Nie ma go jeszcze chwilę, więc nawracam. Po chwili widzę jak wychodzi prowadząc rower...

...czyli dziurawa dętka. Kleimy, a właściwie on klei a ja próbuję naprawić moją pompkę, która akurat odmówiła posłuszeństwa. Niestety nie pomogłem jej za wiele.

Po ok. 30 minutach ruszamy dalej. Przez drogę przebiega czarny kot co zauważam i informuję. Po krótkiej dyskusji na temat wiary/nie wiary w moc czarnego kota znajdujemy się przy drodze 79 prowadzącej na Kraków. Ruszamy w kierunku wjazdu do Puszczy i po ok. 500m moc czarnego kota sprawdza się. Dętka ponownie odmawia posłuszeństwa. Kleimy jeszcze z 2 razy i finalnie prosimy dętkę pana z pobliskiego domu, który również użyczył pompki. Pozdrawiamy. Dziura była na tyle duża, że łatki po prostu rozrywało, nawet dwie na raz nie pomagały :)

Następnym razem na dłuższe trasy:
* wziąć lepszą pompkę
* zabrać chociaż jedną dętkę
* utrzymać równie wesołą atmosferę pomimo niepowodzeń :)

Tylko dwa zdjęcia:

Po okolicy - wody po support, wywrócony TIR

Czwartek, 3 czerwca 2010 · dodano: 07.06.2010 | Komentarze 0

Nie pamiętam kiedy, lecz wiem którędy :)
Mianowicie: Płaza - Bolęcin - Piła Kościelecka - zalew Chechło - Trzebinia - Młoszowa - Dulowa - Puszcza Dulowska - Nieporaz - Płaza

W Puszczy zaskoczyła nas zalana droga na ok. 10-15m. Przejazd nie mocząc się był małym wyzwaniem, na środku wody było po sam support, a po bokach jeszcze głębiej, więc pedałować przez kilka metrów sie nie dało. Jednak lubię wodę i błoto :)

W Nieporazie przy drodze leżał lekko przewrócony na bok TIR. Był załadowany, jednak nie przewrócił się całkiem do rowu. Pobocze remontowanej drogi widocznie było zbyt miękkie.